Detail aktuality
Díl 1. Liberec - Pongau: vyjíždíme směr Istrie
čtvrtek 11. června 2020 15.00 hod.
Se zcela novým obytným vozem HYMER Tramp, který najdete v několika exemplářích v naší flotile jako vůz kategorie SUPERIOR, jsme vyrazili směr Praha. Po pracovní schůzce v Praze jsme jeli po standardní trase na hraniční přechod s Rakouskem v Dolním Dvořišti.
Průjezd Prahou byl poměrně plynulý, silnice a dálnice směr České Budějovice patřila téměř jen nám. Pro jízdu s obytným vozem je to velká výhoda, s velkým vozidlem je vždy fajn jet plynule, nebrzdit, využívat jeho velké kinetické energie pro vyjetí následujícího kopečku.
Na benzince Tank Ono v Dolním Dvořišti (ano, je to ta vyhlášená velkými frontami) jsme byli skoro sami a natankovali „do plna“ – litr nafty za 23,80 Kč. Také jsme zde koupili dálniční známky pro rakouské a slovinské dálnice (tu rakouskou potřebujete hned po pár kilometrech, ve Freistadtu začíná příjemná dálnice směr Linz). Nabízejí je za stejnou cenu jako v Rakousku a Slovinsku, rakouskou desetidenní za 249 Kč a slovinskou týdenní za 398 Kč. V obou případech jsou obytné automobily do celkové hmotnosti 3,5 tuny považovány za standardní osobní vozy, nyní již i ve Slovinsku bez ohledu na kolmou výšku nad přední nápravou.
Pokračovali jsme za hezkého podvečera směr Salzburg, kolem malebného jezera Mondsee s kulisou hor, které z osobního auta kvůli protihlukovým bariérám nevidíte, ale z obytňáku ano, a za tmy dále směr Villach.
Přespali jsme na dálničním parkovišti v Pongau. Nedokázali jsme se zde připojit k mobilnímu internetu, ale zjistili jsme, že provozovatel rakouských dálnic ASFINAG má na parkovišti svoji rychlou WiFi síť. Registrace je zdarma a je platná i pro další parkoviště na cestě.
Informace o obytném vozu:
polointegrovaný obytný vůz s podélnými lůžky v zadní části a spouštěcím lůžkem
HYMER Tramp S 685
na podvozku Mercedes-Benz Sprinter s pohonem přední nápravy
s motorem o výkonu 177 koní a 9stupňovou automatickou převodovkou
s multimediálním systémem MBUX a LED světlomety
s adaptivním tempomatem a aktivním vedením v jízdním pruhu